طراحی کمپین های تبلیغاتی

کمپین به معنی مجموعه فعالیت‌های طراحی‌شده و سازماندهی شده مستقل اما هماهنگ در مورد یک کالا، خدمت یا بنگاه اقتصادی می باشد که با یک محتوا و مضمون مشترک همراه ارسال پیام‌های مشخص، متوالی و تکرارپذیر برای مخاطبان هدف‌گیری شده از طریق  رسانه‌های تأثیرگذار عمل می نماید، کمپین در ایده، قضاوت و نگرش مخاطبان نسبت به یک کالا، خدمت و تفکر سیاسی و اجتماعی، ایجاد تغییر نموده و به دنبال آن واکنش های مورد انتظاری خلق خواهد شد. یک کمپین مسیر راه را به سمت اهداف و استراتژی تعیین شده مدیران مجموعه هدایت می کند و می گوید که چطور و چگونه، باید  برند را به بازار هدف خود معرفی کرد.
در روند پیاده سازی و اجرای کمپین تبلیغاتی باید به موارد متعددی توجه کرد که مهم ترین های آن عبارت است از: زمان و مکان.
اگر کـمپین های تبـلیغاتی هـوشمندانه و هـدفمند طـرح ریزی شوند، می توانند در زمان کوتاه اثر بخشی فوق العاده ای بر روی بـرند شـدن و یا فـروش خدمات و محصولات داشته باشند. همه انواع تبلیغاتی که در کمپین آورده می شود، باید به صورت توام و طبق برنامه مشخص شده اجرا شوند. اجـرای سـریع و خلاقانه با چاشنی ایده های نو مـی تواند اثر کمپین تبلیغاتی را چند برابر کند.

خدمات ما
1) بـررسی بازار: در ابتدا باید مـشخص گـردد بازاری که می خواهـیم تبلیغات را در آن انجام دهیم؛ "چه خصوصیاتی دارد؟ "، "عکس العمل رقبای تبلیغاتی با مشاهده و آگاهی از برنامه تبلیغاتی چگونه پیش بینی می شود؟ "، "سهم بازار فعلی آگهی دهنده چقدر است؟ " و "چه عواملی را می توان به عنوان عوامل بزرگ و کوچک فهرست کرد که در تعیین استراتژی ارزیابی بازار کاربرد داشته باشد؟" و همچنین وظایف هر یک از سرفصل های تبلیغات برنامه ریزی می گردد، به عنوان مثال سهم بازار مطلوب و مورد انتظار مدیران شرکت چقدر است؟
2) محاسبه و بودجه بندی تبلیغات: با توجه به مراحل قبلی مـشخص می شود که چه بودجه ای برای تبلیغات، بازدهی بهتری ایجاد می نماید.
3) برنامـه ریزی گروه خلاقیت: شامـل برنامه ریزی برای گروه خـلاقیت است و همه خلاقیت ها باید در راستایی باشد که مورد توجه مشتریان واقع شود.
4) انــتخاب رسـانه: در این مـرحله به دقـت مـشخص می شود که با توجـه به اطلاعات مراحل قبل، از چه رسـانه هایی و چه مقدار فضا و زمان و چند نوبت تکرار بایدبرای تاثیر حداکثری کمپین  تبلیغاتی استفاده شود؟
5) برنامه ریزی گروه طراحی: شرح وظیفه و برنامه  کار طراحان هنری و اجرایی تعیین می گردد تا کیفیت ایده های ارائه شده در حد قابل قبولی اجرا گردند.
6) آزمایش و بازبینی پیش از انتشار: باید از شیوه های مختلف نظرسنجی استفاده شود تا مشخص گردد که آیا از تبلیغ ها استقبال خواهد شد؟ استقبال چگونه خواهد بود؟ همچنین در این مرحله، ممکن است برخی از امور به مراحل قبلی بازگردانده و از نو اجرا شوند! طراحان برتر از برگشتن به مرحله اول هرگز هراسی ندارند و همواره اجرای پروژه ای را در دست می گیرند که از اثربخشی آن مطمئن باشند.
7) برنامه ریزی برای گروه تولید نهایی: پیش تولید ها و دستورالعمل ها باید به گروه تولید داده شود تا متون، برنامه های رادیویی و تلویزیونی، بیلبوردها، آگهی های پستی و پیامکی تولید و به اجرا گذاشته شوند. نظارت بر اجرای صحیح برنامه ها باید به درستی انجام شود چرا که برخی جزئیات در خلال اجرای برنامه ها قابلیت نیاز به باز طراحی دارند و باید بهترین تصمیم را در مورد آن ها اتخاذ نمود.
لطفا در صورت تمایل جهت هم اندیشی در خصوص فعالیت های رسانه ای، از اینجا وارد لیست زمان های مشاوره شده و یک وقت 30 دقیقه ای برای مشاوره اولیه رزرو نمایید و یا در ساعات اداری با شماره تلفن 02188515150 تماس حاصل نمایید.

 

جهت دریافت فایل اینجا را کلیک کنید.